Bvc, kläder från mormor och bus!

Idag fick jag sova till kl. 10 ungefär, Markus jobbar kväll den här veckan så han gick upp med Tilde medan han lät mig snusa vidare =) Min snälla älskling <3
När Markus hade åkt till jobbet var det snart dags för mig och Tilde att åka ner till BVC för en kontroll hos ortoptisten. Både jag och Maj-Lis (bvc-sjuksköterskan) tyckte förut att Tilde skelade på högra ögat, därför fick vi en tid hos en ögonsjuksköterska. Han undersökte ögonen och sa att det inte var någon skelning! Jätteskönt =) Han sa att skelning inte är särskilt ärftligt, men mitt synfel (snarare MINA synfel...) är troligare att det har gått vidare till Tilde... Nu kunde han inte se några uppenbara synfel men om det skulle komma med tiden märks det vid 4-årskontrollen!

Efter BVC handlade vi på ICA och åkte med bussen hem och väntade på min mamma. Hon hade köpt massa fina kläder åt sitt älskade barnbarn! B.la. en skitgullig mysdress, inte en tvådelad men en hel, som är grå och har en liten svart lurvig figur på ena sidan av bröstet och på rumpan står det "Stinky" =) Sen har vi ätit middag, lekt, Tilde har sprungit omkring i gåstolen och öppnat alla lådor och dragit i saker som hon inte får! Min busiga unge... =)

Nu har jag precis nattat min sötnos som slocknade fortare än fortast med vällingflaskan i högsta hugg! Jag ska vika lite tvätt och slappa lite tills Markus kommer hem!

Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0