Mammas lilla sjukling

I måndags kväll sov min lilla älskling så himla oroligt, vaknade flera ggr under kvällen. När vi skulle gå och lägga oss vid 23 hade hon kräkts massor i sin säng! Stackars liten! Det fortsatte under natten en gång i timmen till kl 03, sen somnade hon och sov lite längre. Under dagen igår halvsatt hon och slumrade hos mig hela tiden, hon kunde inte sova i vagnen... Fick inte i sig nånting, spydde av vatten. Hon var så seg och sömnig... Man vet att hon e sjuk min lilla älskling när hon kan ligga rakt upp o ner i soffan och bara titta! Senare på em/kvällen gick det lite bättre att dricka större mängder vatten och under natten har hon bara haft diarré. Försökte ge henne lite gröt till lunch idag men det kom upp på en gång... Hon har levt på saft och vätskeersättning idag! Markus kom hem och hade köpt med sig majsvälling och det har hon fått behålla, det lilla trollet. Men hon är fortfarande så himla seg och trött stackaren!
Hon har haft feber också, fyyy =( Hon blev smittad av sin kusin Leon i söndags, kusin Cassie och farbror Tony blev också sjuka! Hoppas jag klarar mig eftersom jag ska börja jobba igen på lördag!

Nu ska vi gå ut på baksidan en stund och fixa lite, stumpan får sova i vagnen så får hon lite frisk luft! Just det, glömde berätta att läkaren ringde igår! Sänkan har sjunkit till hälften (nu 31) JIPPIE!! Och blodstatus var i övrigt normalt så jag har iaf ingen blodsjukdom! Den väldigt höga sänkan kunde bero på att jag haft bihåleinflammation ett tag innan jag tog senaste sänkan sa hon. Men remiss ska gå till reumatologen iaf... RF-provet hade det inte kommit nått svar på än men hon skulle skicka det per brev sen.

Har mer att skriva men det får bli lite senare :)

Kram!

Kommentarer
Postat av: Johanna

Jag hoppas verkligen att du håller fig frisk annars får vi det jobbigt i helgen. Antar att det kanske kan komma att blir en del fyllskallar på sjukan i helgen.

2010-04-29 @ 21:01:19
Postat av: Emelie

Ja det hoppas jag verkligen också! Orkar inte med att vara sjuk nu igen, särskilt när jag just ska börja jobba igen!

2010-04-30 @ 10:40:51
URL: http://tildelinnea.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0