Stammisar på HL-mottagningen...

Vi har varit så ofta hos husläkaren den senaste tiden, jag och Markus, att vi nog kan kallas för stammisar snart...
Jag var hos läkaren idag och hon frågade lite frågor och klämde lite på mina leder... Lite ömmade jag på några ställen när hon tryckte. Hon tyckte det hela var misstänkt eftersom jag haft ont i flera år o att det nu blivit värre. Hon ordinerade fler prover; SR, blodstatus och RF (reumatoid faktor). Svaren får jag på onsdag nästa vecka när hon ringer... Om proverna visar på reumatism blir det remiss till reumatologen direkt, annars röntgen av lederna. Om man inte hittar nånting får man försöka fundera på vad den höga SR annars kan bero på!

Idag kommer Jenny hit igen! Hon ska låna bilen av sin mamma, så nu får jag några dagar till med henne eftersom hon ska sova här =) Hon kommer in på centralen 15.15 så det är väl bäst att jag gör mig min goda lunch nu (färsk tortellini med ostsås och en stark oljegrej till =)) så jag kan fixa undan här sen!

Kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0